TARTALETKI z owocami




Składniki (na 6 szt) :
  • 330 g mieszanki mąk ( *użyłam własnej mieszanki )
  • 100 g miękkiego masła
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 jajko "L"
  • 1 żółtko
  • 1 cukier waniliowy
  • 60 g śmietany 18%
  • 10 g proszku do pieczenia bez glutenu

Wszystkie składniki zagnieść na jednolitą masę.
Utworzyć z ciasta kulę.
Ciasto można schłodzić , ale nie jest to konieczne ponieważ bardzo łatwo się formuje.
Foremki na tartaletki starannie wypełnić ciastem .
Należy pamiętać aby po wyłożeniu formy ciasto nakłuć widelcem.
Tartaletki pieczemy 16-18 min w 180 stop.C  (termoobieg)



Budyń:
  • 2 budynie ( u mnie morelowe firmy Amylon) 
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki cukru


Tartaletki możemy wypełnić różnymi kremami typu lemon curd , śmietanowo - mascarponowym lub słonym karmelem .
Ja dziś użyłam masy budyniowej oraz owoców (brzoskwinie z puszki , maliny , czarne jagody).
Jeśli tartaletki mają trochę dłużej postać możemy wierzch owoców polać tężejącą galaretką np: krystaliczną ( bez glutenu )


Smacznego!

* zmieszałam mąki : ryżowa , kukurydziana, gryczana , teff , jaglana 

Komentarze