CIASTO KRUCHE - spód


Składniki:
  • 330 g mieszanki mąk ( *użyłam własnej mieszanki )
  • 100 g miękkiego masła
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 jajko "L"
  • 1 żółtko
  • 1 cukier waniliowy
  • 60 g śmietany 18%
  • 10 g proszku do pieczenia bez glutenu

Wszystkie składniki zagnieść na jednolitą masę.
Utworzyć z ciasta kulę.
Ciasto można schłodzić , ale nie jest to konieczne ponieważ bardzo łatwo się formuje.
Należy pamiętać aby po wyłożeniu formy ciasto nakłuć widelcem.
Ciasto kruche nadaje się do jako kruchy spód do różnych ciast np: sernik, szarlotka itp
Poniżej na zdjęciu ciasto kruche podpiekłam 10 min w 180 stop.C 
zanim wylałam masę serową robiąc sernik .


Smacznego!

* Użyłam własnej mieszanki mąk którą wykonałam z końcówek różnych mąk , moja mieszanka zawierała mąkę kukurydzianą, ryżową ,teff , jaglaną , gryczaną , mix uniwersalny ,

Komentarze