DROŻDŻÓWKI z kruszonką





Składniki na ciasto   :

  • 500g mąki na ciasto (ja użyłam:  Glutenex Mix - koncentrat ciasta)
  • 350ml mleka 
  • 60g cukru
  • 40g świeżych drożdży
  • 75g miękkiego masła 83%
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1 jajko
  • 1 cytryna 

Dodatkowo :

  • 1 jajko
  • 1 łyżka mleka 
  • konfitura 





Ciepłe mleko wymieszać z cukrem , pokruszonymi drożdżami oraz kilkoma łyżkami mąki . 
Odstawić w ciepłe miejsce do czasu aż drożdże zaczną pracować.
Cytrynę sparzyć wrzątkiem a następnie zetrzeć skórkę z drobnej tarce .
Pozostałą mąkę wsypać do misy miksera i dodawać kolejno masło , 1 jajko , skórkę z cytryny oraz  drożdże z mlekiem i cukrem i wszystko dokładnie wyrobić .
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Dłońmi moczonymi w wodzie formować z ciasta małe kulki i układać na papierze do pieczenia.





Ciasto odstawić w ciepłe miejsce, aż podwoi swoją objętość. 
Następnie w miseczce dokładnie mieszamy 1 jajko z 1 łyżką mleka i 
smarujemy pędzelkiem każdą wyrośnięta drożdżówkę 




Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C

Następnie robimy kruszonkę 


Kruszonka :
  • 100g mąki (ja użyłam:  Glutenex Mix - koncentrat ciasta)
  • 50g cukru 
  • 50g miękkiego masła 83%
  • aromat bezglutenowy (opcjonalnie kilka kropel - dowolny zapach ) 
Wszystkie składniki razem wymieszać starając się, aby kruszonka była sypka .
Kruszonkę wykorzystuję do wszelkich ciast i bułek drożdżowych .




Kruszonką posypujemy drożdżówki  




Drożdżówki pieczemy w 180st. ok 20-25 min 

Po upieczeniu jeszcze ciepłe drożdżówki nadziewamy konfiturą 
( ja użyłam domowej konfitury z truskawek )







Smacznego! 

Komentarze