BABKA ZIEMNIACZANA





Składniki :
  • 2,5 kg ziemniaków
  • 1 cebula
  • 3 jajka "L"
  • 1 szkl. mąki uniwersalnej bezglutenowej
  • boczek wędzony  (w kawałkach oraz w plastrach )
  • sól 
  • smalec (do wysmarowania blachy)
  • śmietana kwaśna 18%  (opcjonalnie) 


    

Blachę natłuścić smalcem
Ziemniaki i cebulę obrać następnie zetrzeć na tarce
 ( ja użyłam tarki do ziemniaków od wschodnich sąsiadów).




Do startych ziemniaków dodać jajka , mąkę ,
 boczek pokrojony w drobne paski lub kostkę oraz doprawić do smaku solą . 
Ja sypie co chwilę sprawdzając smak - sól ma być lekko wyczuwalna ( nie słona)  .

Użyłam boczku (Dulano) z Lidla oraz firmy Kaminiarz 




Wszystko dokładnie wymieszałam , masę ziemniaczaną wylać na wysmarowaną blachę . 




Na wierzchu babki ułożyłam plastry boczku 




Piec na rumiano ok 1,5 godz w 180st.


W naszej tradycji  babkę ziemniaczaną podaje się z kwaśną śmietaną ,
 dlatego umieściłam śmietanę 18% w składnikach,
 ale nie jest to obowiązkowa 
gdyż sama babka ziemniaczana jest wystarczająco pyszna .


Smacznego! 

Komentarze