RURKI FRANCUSKIE Z KREMEM



Z serii idą goście ...

Rurki zrobiłam jako alternatywa dla niespodziewanych gości którzy za chwilę mieli przybyć ...
Tym razem skorzystałam z gotowców wiec wykonanie całości zajęło mi ok 20minut.


Składniki:
  • Ciasto francuskie ( u mnie Balviten)
  • Krem cytrynowy celiko + mleko
  • Cukier do obtoczenia ( bez są równie smaczne)


Piekarnik nagrzać do 180stopni .
Metalowe formy do wypieków rurek posmarowałam tłuszczem.
Mocno schłodzone ciasto francuskie rozdzielić na 4 blaty .
 Każdy kawałek ciasta rozwałkować na równe prostokąty , a następnie pociąć na 6 równych (długich) pasków o szerokości ok 1,5-2cm .
Każdy z pasków owinąć wokół metalowej foremki tak aby ciasto ciągle na siebie zachodziło .
 Powtarzając czynność w ten sposób otrzymamy 24 rurki.
Do miseczki nasypać trochę cukru.
Każdą z uformowanych rurek obtoczyć w cukrze.
Gotowe rurki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia  (najlepiej w pozycji na leżąco gdyż podczas pieczenia na stojąco ciasto zaczyna się zsuwać co widać na zdjęciu poniżej).




Pieczemy ok 15 minut ( u mnie termoobieg).
W między czasie przygotowujemy krem (możemy użyć dowolnego nadzienia np. budyniu ) wg przepisu podanym na opakowaniu .
Z braku czasu użyłam krem firmy Celiko , po dodaniu mleka miksowałam proszek wraz z mlekiem i w ten sposób w kilka minut powstał krem cytrynowy którym nadziałam wystudzone rurki .






Smacznego!

Komentarze