BEZY



Składniki:
  • 125g białka
  • 250g cukru

W garnku zagotować wodę
 Wlać do szklanej miski 125g białka .
Położyć szklaną miskę (lub garnek z grubszym dnem) na garnku z gotującą się wodą (na najmniejszym gazie) .
Do miski z białkiem wsypać 250g cukru.
Miksować to wszystko ok. 10 min na najwyższych obrotach, aż się cukier rozpuści (sprawdzamy pocierając w palcach).
Zdjąć miskę ,a następnie ubijać na największej prędkości aż się białka schłodzą .
Beza musi być bardzo gęsta i powinna się ostudzić w trakcie ubijania.
Ja ubijam ok 7-10 min , ale może być dłużej ( cukier musi się rozpuścić!) .
Blachę od piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia.
Bierzemy rękaw cukierniczy i wyciskamy beziki dowolną tylką .
 Ja podzieliłam masę na 4 części i dałam różne barwniki bezglutenowe (kolor żółty, niebieski, zielony oraz różowy - użyłam barwników pastelowych w żelu Colorgel firmy Modecor ) .
Następnie bezę przekładać do worka raz jeden kolor raz drugi dzieląc rękaw na 4 ćwiartki .

 Suszyć w 70 stopniach przez 2 godz.

Funkcja: termoobiegu


  Poniżej tylka nr 199 - duża
Zdjęcie użytkownika Agnieszka Romek.

Komentarze