MILKY WAY


 Baaaardzo mięciutkie , rozpływa się w ustach

Biszkopt:
  • 6 jajek rozm. "L" 
  • 3/4szkl cukru
  • 1/2 szkl. mąki gryczanej 
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia bez glutenu
  • 3 łyżki kakao Celiko (gorzkie ciemne zwykle )
  • 2 łyżki oleju

WSZYSTKIE SKŁADNIKI W TEMP POKOJOWEJ !

      Białka ubić na sztywną pianę z odrobiną soli ( lepiej się ubijają) ,
 pod koniec ubijania dodać cukier oraz żółtka .
Dalej miksując dodać 1 łyżkę mąki ziemniaczanej .
Następnie miksując dodać olej. Dodać przesiane obie mąki z proszkiem do pieczenia oraz kakao , 
delikatnie mieszamy ( ja miksowałam na najniższych obrotach do czasu połączenia składników ) .
Formę do pieczenia o rozm. 24 x 24cm wyłożyć papierem do pieczenia.
     Ciasto wylać do formy. 
 Piec ok 20-25 min w 170stopni C



Masa mleczna :
  • 1/2szkl mleka
  • 2/3szkl cukru
  • 2 szkl. mleka w proszku (używam z Mlekpolu - łaciate )
  • 350g masła 
  • 16g cukru waniliowego
    

Mleko zagotować w garnku z masłem , cukrem i cukrem waniliowym . 
Gdy składniki się połączą , ostudzić lekko (aby było mocno ciepłe),
 dodać mleko w proszku i razem zmiksować do czasu aż nie będzie grudek .



Polewa :
  • 100g gorzkiej czekolady ( ja użyłam Goplany )
  • 70g masła
  • 2-3 łyżki mleka krowiego


     Masło, mleko i połamaną czekoladę wrzucamy do rondla i delikatnie rozpuszczamy - tylko lekko podgrzewamy, aby skład się połączyły i mieszając pilnuje aby się nie przypaliło .
     Biszkopt przekroić na 2 części , na jedna wylać masę , przykryć drugim biszkoptem i polać polewą . Odczekać aż masa zastygnie co najmniej 2 godz.
 Ciasto jak się przechowuje w lodowce robi się bardziej zwarte , natomiast trzymane po za lodowa jest tak bardzo mięciutkie ze rozpływa się samo w ustach .  
    Polecam, bo jest mega smaczne o ile lubimy mocny smak czekolady i mleka .




Zrobiłam też wersję świąteczna ciasta dzieląc krem na 2/3 i 1/3
 2/3 kremu wyłożyłam wew. biszkoptów natomiast 1/3 kremu użyłam na wierzch ciasta i utworzyłam w ten sposób białą warstwę na której dzieci nadały akcent świąteczny ;-)



Smacznego!

Komentarze