CIASTO Z BIAŁEK



Smak obłędnie czekoladowy coś między Brownie a trufla ...ciasto jest wilgotne i mięciutkie ... polecam ...


Składniki ( na jedna keksówkę na ok 10x30cm ) :
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bg
  • 100 g masła
  • 200 g cukru pudru
  • 50 g kakao ( lub 200 g czekolady gorzkiej)- u mnie kakao Celiko
  • 90 g mąki bezglutenowej ( u mnie mix uniwersalny z Czech )
  • 10 białek
Dodatkowo:
  • polewa czekoladowa
  • ( u mnie 50gr czekolady gorzkiej Goplana + 25gr masła )
  • płatki migdałowe do posypania
  • dodatkowo użyłam 25 gr czekoladowych kropelek ( ale to nie koniecznie)
                                                                                                                    


    Miękkie masło utrzeć z cukrem ( można masło rozpuścić i zmiksować z cukrem pudrem) ,
  dodać przesiane kakao , mąkę , proszek do pieczenia i sodę , delikatnie wymieszać .
    Jeśli używamy czekolady, należy ją najpierw rozpuścić, przestudzić i dopiero wtedy dodać do utartego z cukrem masła ( zamiast kakao)
    Białka ubić na sztywną pianę z odrobina soli.
 Delikatnie wszystko wymieszać  - do ubitych białek dodajemy powoli wymieszane składniki .
    Wlać ciasto do przygotowanej formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego do 180 stop .C piekarnika.
    Piec około 30-40 minut (do suchego patyczka).



    Po wystygnięciu ciasto oblać polewą czekoladową i od razu posypać płatkami migdałowymi (uprzednio uprażonymi na suchej patelni i wystudzonymi).



  
     Ja polewę przygotowałam z 50 g czekolady (po połowie mlecznej i gorzkiej) oraz 25 g masła (rozpuściłam w kąpieli wodnej ).


Komentarze