TORT na niedzielę


Biszkopt :
  • 6 jajek
  • 180g cukru kryształ
  • 115g mąki ryżowej
  • 30g mąki ziemniaczanej
  • 15g mąki z tapioki
  • 30g kakao

Wykonałam w/g tego przepisu :




Biszkopt wyszedł super , jak dla mnie bomba , przekroiłam go na 3 blaty.


Masa :
  • 500g serka mascarpone
  • 500ml śmietanki kremówki 36%
  • 3 łyżki cukru
  • barwnik


    Schłodzoną śmietankę kremówkę ubiłam z cukrem . 
Gdy śmietana zrobiła się gęsta powoli stopniowo dodawać po 1 łyżce serka mascarpone . 
Na koniec dodałam 1 krople miętowego barwnika bezglutenowego .



Dodatkowo :
  • 1 szklanka herbaty czarnej ( u mnie Saga) + 2 łyżeczki cukru
  • 1 konfitura z czarnej porzeczki ( 250ml )  
  • 1 czekolada gorzka (90gr)
  • 125ml śmietanki kremówki 36%


    Ułożyłam pierwszy blat na paterze . 
Nasączyłam go ok 70ml herbaty wymieszanej z cukrem .
 Posmarowałam blat 1/2 konfitury, a następnie 1/4 masy śmietanowo - mascarponowej .
 Ułożyłam kolejny blat i powtórzyłam czynność : nasączyłam herbata (ok 70ml ), posmarowałam pozostała konfiturą i 1/4 masy . 
Na drugim blacie ułożyłam ostatni trzeci blat i jego również nasączyłam herbatą oraz posmarowałam 1/4 masy . Pozostałą masą posmarowałam i wyrównałam packą boki ciasta . 
Włożyłam do lodówki na 30min .

    Gdy ciasto się chłodziło przygotowałam polewę . 
W garnuszku podgrzałam ( nie gotowałam ) kawałki czekolady ( 90gr)  z śmietanka kremówką ( 125ml ) i mieszałam do całkowitego połączenia składników . 
Gdy składniki się połączyły delikatnie łyżka polewałam tort - najpierw boki a następnie wierzch tortu i na koniec wyrównałam polewę packą .
 Udekorowałam listkami mięty .





Smacznego !



Ps. Tort wyszedł tak smaczny że zniknął w 8 godzin ;-)

Komentarze