TORT malinowo - truskawkowy


To mój pierwszy tort w masie cukrowej , do ideału mu bardzo daleko ale od czegoś trzeba zacząć ;-)
Torcik taki zwykły do kawusi , raczej to taka próba moich sił z masą.
Biszkopt wykonałam w/g przepisu na BISZKOPT najlepszy http://przepisybez.blogspot.com/2017/04/biszkopt-najlepszy.html



Składniki ( w temp pokojowej ) :
  • 6 jajek rozm "L"
  • 180g cukru kryształu
  • 130g mąki ryżowej
  • 40g mąki ziemniaczanej
  • 20g tapioki
  • szczypta soli
Z przepisu upiekłam biszkopt ( na zdjęciu po prawej stronie ) oraz drugi z gotowej mieszanki na ciasto biszkoptowe firmy Bezgluten - wykonanie wg przepisu na opakowaniu . 
Jak widać zdecydowanie lepiej wypada biszkopt z mojego przepisu






Biszkopty pokroiłam na 4 blaty


Masa śmietanowo - mascarponowa truskawkowa :
  • 1000 ml śmietany kremówki 36% dobrze schłodzonej
  • 500g serka mascarpone
  • 100g mrożonych truskawek
  • 1 szt .fix truskawkowy Celiko
  • cukier puder ( do smaku - u nas ok 100gr) 
  • barwnik różowy
   Truskawki ( u mnie mrożone ) zblendować z odrobiną śmietanki oraz cukrem pudrem .
Śmietanę kremówkę (dobrze schłodzoną) ubić na sztywno z resztą cukru oraz fixem, dodać małymi porcjami mascarpone oraz zblendowane truskawki. 
Krem podzielić na 3 równe porcje . 
Do jednej porcji dodać 1 krople barwnika , a do drugiej porcji dodać 2-3 krople barwnika , trzecią zostawiamy tak jak wykonaliśmy.

   Delikatnie jeszcze każda porcje kremu ( z barwnikami )  chwile miksować na wolnych obrotach ,aż wszystkie składniki się połączą .

  Użyłam barwniki bezglutenowe firmy Sugar Flair







Dodatkowo :
  • 450ml konfitury malinowej
  • 300ml zaparzonej czarnej herbaty - posłodzonej ( do nasączenia tortu )

    Jeden z pokrojonych blatów ułożyłam na podkładzie na paterze i nasączyłam herbatą ok 50ml , posmarowałam 150gr konfitury i wyłożyłam jedną z 3 porcji kremu śmietanowo-mascarponowego
 ( u mnie ta najjaśniejsza ) , czynność powtórzyłam z kolejnymi blatami stosując coraz to ciemniejszy krem śmietanowo-mascarponowy . 
Ostatni czwarty blat (wierzchni ) jedynie nasączyłam ponieważ na niego nałożyłam tynk 
( masa maślana na bezie szwajcarskiej ) , tynkiem również posmarowałam boki tortu .
     Masę maślana wykonałam z tego przepisu : 

     Następnie packą wyrównałam wierzch i boki tortu.
 Tort przez kilka godzin schłodziłam w lodówce .
   Schłodzony tort pokryłam masą lukrową i udekorowałam . 
Użyłam masy firmy Kelmy.




 Smacznego!


   




Komentarze